söndag 19 oktober 2008

Mer bloggkonst

Bloggen jag finslipar på för att ge tydligare ansikte och kontaktyta till Nyfiken vital börjar ta sig. Den precis som Fotokonst och flera andra bloggar jag har använder Google Blogger. Google Blogger är enkelt, gratis, blir rätt använt lätt läst för användaren och är dessutom flexibelt. Vidare kan man ha kommersiella sajter på det. Att jag lade bloggen till Nyfikenvital där beroedde på:

  • Kortare utvecklingsstid.
  • En alternativ hostingpartner. När nättidningen är nere fungerar troligen bloggen och tvärtom.

Bloggen kommer dock länkas upp från vår tabb precis katalogen.nyfikenvital.org och övrigt högst upp. Det kommer dröja några veckor dock då det är lite med plattformen vi behöver göra först. Bloggen "slipper" dock samma utseende och skiljer på så sätt ut sig vilket jag tycker är ok ger en kul detalj särskilt om man tänker sig att man senare låter alla medarbetare ha en egen blogg:

Initialt prövade jag en vintergrå inriktning. Där verktygen från Britannica får skilja ut liksom ett stycke Adsense reklam. Fotot som valdes till veckans bästa bild passar väl in i designen. Så som en första start är jag nöjd med bloggens utseende.

Japanska Smileys är Konst
Besök gärna bloggen själv och tyck till om dess utseeende: www.nyfikenvital.net
Där finns bl.a. en gadget från Britannica som visar bildande konst. Något du kanske blir förvånad över (O_O) är att jag beslutat att både där och här uteslutande använda Japanska Smileys.

Japan är plötsligt helt rätt överallt just nu (^_^) Och deras smileys är extremt rätt - inte alls som nördiga smileys (>_<)

Detta är
ett fashion statement och
en prediktion av framtid och
en önskan om silver.
Eller (@_@)

Inga kommentarer: